Conviure amb la publicitat, o transformar-la?

Cada dia ens obliguen a empassar-nos centenars d'imatges, paraules i missatges a través de tots els mitjans de comunicació; i molt poques vegades ens adonem que des de la publicitat (com a gran exemple, però no només des d'aquesta) intenten condicionar la nostra manera de veure les coses, de viure la vida, de relacionar-nos, de vestir... creen estereotips com a xurros, allunyats de la realitat, i el que és encara pitjor: busquen vendre(ns) i per sobre de tot, consum, consum i més consum.

Però hi ha un home que ha fet un pas endavant i ha decidit canviar la realitat dels anuncis que dia rere dia l'ataquen a cada moment pel vidre del seu taxi. Aquest home és Oscar Brahim.

Taxista, argentí, creador i INCONFORMISTA. Passa 12 hores diàries conduïa (i condueix) el seu taxi per la ciutat i un dia va decidir omplir el seu maleter de pintures, imatges, cola, i altres materials, per poder transformar aquella realitat que tant el molestava. La hipocresia, els estereotips, les mentides que des de la publicitat li arribaven constantment. Així doncs, Oscar Brahim decideix transformar artísticament els anuncis del carrer. Aquells que estan a l'abast de tothom. Fa, en definitiva, CONTRAPUBLICITAT.

Més enllà del que fa, que pot agradar-me o no, el que realment valoro d'ell és el fet d'haver portat a terme una idea tant bona. Una idea tant simple com és la de FER PENSAR a la gent. I ja és trist haver de dir que fer pensar és una idea original... No hauria de ser aquesta una dinàmica normalitzada? La de pensar per nosaltres mateixos, vull dir.

Oscar Brahim aconsegueix, a través de la transformació d'imatges publicitàries o de posar missatges poc esperats en llocs encara menys esperats, que les neurones de les persones que ho veuen s'aturin ni que sigui per un moment per reflexionar sobre el que se'ls presenta davant dels nassos. Juga amb la subtilesa que confon, i fa que cadascú tregui les conclusions que més pertinents li semblin, provocant sorpresa i actitud crítica a la vegada.

Perquè, us heu aturat mai davant d'un anunci i heu reflexionat sobre el missatge que realment ens vol transmetre? l'heu criticat? heu pensat? i el més important: HEU INTENTAT MAI CANVIAR AQUESTA REALITAT? Si és que sí, us felicito!! perquè això és el que ens cal. Persones crítiques i amb capacitat de modificar i criticar allò que no els agrada, allò que no estem disposats a empassar-nos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

el text en audio