I o N?

És interessant, i no menys curiós, començar un bloc parlant de tecnologies de la informació i comunicació (o TIC, per anar més ràpid), però és que, per tot aquell que no sàpiga de què va això, aquest serà un bloc per per a explicar mica en mica quina ha estat la meva relació amb les "TIC" al llarg de la vida.

I per començar, un dubte que se'ns planteja actualment i que sembla estar assolint certa importància en els debats actuals. Formem part de la generació que ha nascut amb un ordinador (i no un pa com passava abans) sota el braç? o som dels que ens hem hagut d'adaptar als canvis que la societat ens ha anat plantant al davant? Aquestes dues generacions reben el nom de NATIUS o IMMIGRANTS DIGITALS gràcies a la aportació de Marc Prensky, i a mi em porta a reflexionar sobre la meva situació concreta.

Sóc immigrant o sóc nativa digital?

Tinc 23 anys i internet va aterrar a la meva vida en forma d'aules d'informàtica a l'institut quan en tenia 14. Cal dir que de forma quasi arcaica si ens ho mirem des del punt on estem ara. A casa hi tenia ordinador, però si no ho recordo malament crec que encara utilitzava el fantàstic sistema MS-DOS... I quan per fi vaig aconseguir un Pentium, i a continuació internet, aquest no es podia utilitzar quasi mai, perquè es tallava la connexió telefònica...

Per tant, la revolució dels ordinadors, internet, televisió per cable, mòbils per tothom, etc. em va arribar en plena adolescència. El moment ideal!! Així doncs, tot i que no he nascut en l'era digital, em considero plenament nativa d'aquest món invaït per les noves tecnologies. He après a utilitzar-les i a dominar-les en una edat en què encara no estàs del tot "creat", i en un moment en què tot allò que és nou et crida l'atenció i en què la temptació de provar el màxim de coses es troba en el seu punt més alt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

el text en audio